Food Consumer and Sensory Lab


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤH & ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩN

Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής - Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Υποδομές

State-of-art sensory booths

State-of-art θάλαμοι για αισθητηριακή ανάλυση (γεύση, οσμή, οπτική, haptics). Ένας πλήρως κλειστός χώρος από άποψη φωτός, αερισμού, ήχου, οσμής που πληροί τα πρότυπα ISO. Αυστηρά πανομοιότυπες συνθήκες δοκιμής ανεξάρτητα από τον τόπο ή τον χρόνο.



Product elicited emotions

Ανάλυση εκφράσεων προσώπου για ανάλυση της επίδρασης διαφορετικών προϊόντων στα ανθρώπινα συναισθήματα. Λογισμικό ανάλυσης εκφράσεων προσώπου αναλύει τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις με ερεθίσματα, για παράδειγμα, τη δοκιμή ενός προϊόντος ή την παρακολούθηση μιας διαφήμισης ή μιας ετικέτας προϊόντος ή ιστοσελίδας προϊόντος.

Focus groups (Ομάδες εστίασης)

Συγκροτούμε στοχευμένες ομάδες εστίασης (focus groups) καταναλωτών με επικεφαλής έμπειρους συντονιστές (moderators). Οι ομάδες εστίασης παρέχουν κατευθύνεις σε Ε&Α προϊόντων ή στελέχη μάρκετινγκ και απεικονίζουν τις τάσεις. 

Διοργανώνουμε εκπαιδευτικές ενότητες και πρωτόκολλα στοχευμένα και προσαρμοσμένα στο προϊόν της κάθε εταιρείας.

Eye-tracking

Το εργαστήριο πραγματοποιεί μελέτες eye-tracking, μέθοδο παρακολούθησης των ματιών όπου μπορεί να αναλυθεί η εστίαση και αλληλεπίδραση των καταναλωτών με ένα προϊόν ή υπηρεσία (τρόφιμα, συσκευασία, διαφήμιση, θέση στο ράφι του σούπερ μάρκετ, σύγκριση με ανταγωνιστή κ.λ.π.). Διαθέτουμε εξοπλισμό για στατικές και δυναμικές μελέτες και έχουμε βελτιώσει την κατανόηση των προϊόντων για βιομηχανίες τροφίμων. 


Ανάπτυξη γλωσσολογικών εργαλείων για τη σύγκριση του προφίλ προϊόντων 

Ανάπτυξη γλωσσικών εργαλείων για την περιγραφή των προϊόντων και του πλαισίου τους συσκευασία διαφήμιση περιγραφή κείμενο σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και εφαρμογή στα Ελληνικά καθιερωμένων από τη βιομηχανία εργαλείων όπως Essence Profile, CATA, RATA κ.α., που όμως μέχρι σήμερα υπήρχαν διαθέσιμα μόνο στην αγγλική γλώσσα.


Ανάλυση προφίλ μάσησης προϊόντων

Μετρούμε και αναλύουμε την λειτουργεία των μυών και γνάθου κατά το μάσημα και την εμπειρία ενός προϊόντος. Παράλληλα αναλύουμε τις φυσικοχημικές ιδιότητες και σύνθεση του προϊόντος με αναλυτικές μεθόδους στο εργαστήριο. Συνδυάζουμε τις μετρήσεις με οργανοληπτικές δοκιμές από ανθρώπους και τις προτιμήσεις τους. Συνολικά καταλήγουμε σε σχεδιασμό προϊόντων με ιδανική συμπεριφορά κατά τη μάσηση (ένταση, συχνότητα/ταχύτητα μασήματος, προφίλ κατάποσης κλπ.) που συντελούν στη αρέσκεια από τον καταναλωτή. 


Εργαστηριακή ανάλυση φυσικοχημικών ιδιοτήτων τροφίμων και σύνδεση με αρέσκεια/προτίμηση.

Μετράμε και αναλύουμε φυσικοχημικές ιδιότητες τροφίμων με αναλυτικές μεθόδους στο εργαστήριο. Μπορούμε να μετράμε βασικές ιδιότητες (π.χ. ph, αλατότητα, χρώμα, γλυκύτητα), σύνθετες παραμέτρους (π.χ. ανάλυση υφής, ρεολογία) και ειδικές παραμέτρους όπως η ανάλυση του προφίλ ήχου τροφίμων (π.χ. κατά το δάγκωμα) που έχουμε αναπτύξει στο εργαστήριο μας. Παράλληλα οι δοκιμαστές μας αξιολογούν τα προϊόντα με τις διαφορετικές ιδιότητες και συνδυαστικά καταλήγουμε δε ιδιότητες προϊόντων που επηρεάζουν θετικά την προτίμηση του καταναλωτή. Π.χ. η απόχρωση ενός προϊόντος, το προφίλ της συσκευασίας και ο ήχος κατά το μάσημα έχουν βρεθεί να επηρεάζουν την αρέσκεια των δοκιμαστών εξίσου με τη γεύση του.

Συνεργαζόμενες υποδομές στο ΤΕΤΔ

Το εργαστήριο είναι μέρος του Πανεπιστημίου Αιγαίου: The University of the Aegean

Στεγάζεται στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου:  The Department of Food Science and Nutrition

Αξιοποιεί γειτονικές υποδομές για την διεπιστημονική προσέγγιση και ανάπτυξη προϊόντων: Facilities at the Department of Food Science and Nutrition